阿積士成功簽下呀爾克馬爾冰島U-21正選前鋒Sigthórsson,報價約4M歐元,將成為新9號主人
04 juli 2011
Ajax heeft overeenstemming bereikt met Kolbeinn Sigthórsson. De aanvaller tekent in Amsterdam een contract dat ingaat op 1 juli 2011 en een looptijd heeft van vier seizoenen, tot en met 30 juni 2015.
Sigthórsson werd geboren op 14 maart 1990 in Reykavjik, IJsland. De 21-jarige international is afkomstig van AZ. Daarvoor was hij actief voor Vikingur en HK Kopavogur.
Kolbeinn Sigthórsson is de eerste IJslander in Ajax-dienst. De nieuweling is overigens niet helemaal onbekend met Ajax. In 2006 ging hij al eens met de A-jeugd mee op toernooi in Spanje. Toen ging hij echter terug naar IJsland. Nu maakt hij de stap naar Amsterdam. ,,Ik ben vooral trots dat ik een contract bij Ajax heb getekend", aldus de 21-jarige spits die bij Ajax het rugnummer 9 krijgt toebedeeld. ,,Dat nummer is heel mooi voor mij. Veel fantastische spelers hebben dat nummer gedragen."
Kolbeinn Sigthórsson ondertekent het contract.
Als hem wordt gevraagd wat voor type spits hij is, aarzelt hij nauwelijks om zijn kwaliteiten op te lepelen. ,,Ik ben snel, kopsterk, kan goals maken. Ik kijk uit om bij Ajax te spelen." De doelgerichte speler heeft zijn doelen voor de komende jaren gesteld. ,,Ik hoop hier een betere speler te worden. Ik hoop goede dingen voor de club te kunnen doen, titels te halen en ik wil meer doelpunten maken dan vorig jaar."
Sigthórsson geniet nu nog van een week vakantie. Hij speelde immers op het EK-21, waarin hij ondanks een zege op Denemarken (met zijn nieuwe ploegmaten Eriksen en Boilesen) in de groepsfase werd uitgeschakeld. Volgende week maandag zal hij voor het eerst met de Amsterdammers trainen.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
GOOGLE TRANSLATION VERSION
July 4, 2011
Ajax have reached agreement with Kolbeinn Sigthórsson. The striker signed a contract in Amsterdam starting on July 1, 2011 and will run for four seasons, until June 30, 2015.
Sigthórsson was born on March 14, 1990 in Reykavjik, Iceland. The 21-year-old international is from AZ. Previously, he was active for Víkingur and HK Kopavogur.
Kolbeinn Sigthórsson is the first Icelander Ajax service. The newcomer is not entirely unfamiliar with Ajax. In 2006, he wanted to take on the A youth tournament in Spain. But then he went back to Iceland. Now he makes the move to Amsterdam. ,, I am especially proud that I've signed a contract with Ajax, "the 21-year-old striker from Ajax shirt number 9 is being assigned. 'That song is very nice to me. Many great players have worn that number."
Kolbeinn Sigthórsson sign the contract. When asked what type of striker he is, he barely hesitates to scoop his qualities. 'I'm fast, kopsterk can make goals. I look forward to Ajax to play. "The targeted player has his goals for the coming years.,, I hope this a better player. I hope good things for the club to do titles get and I want make more goals than last year. "
Sigthórsson still enjoy one week of vacation. After all, he played at the European Championships-21, where he remained a victory over Denmark (Eriksen and his new teammates Boilesen) in the group stage was eliminated. Next Monday will be his first with the train from Amsterdam
http://www.ajax.nl/Nieuws/Nieuwsarchief/Nieuws-artikel/Ajax-contracteert-Sigthorsson.htm?utm_source=SocialDrums&utm_medium=facebook&utm_campaign=Social+Media+by+SocialDrums